قطعات موبایل

تعمیر قطعات گوشی

قطعات موبایل

تعمیر قطعات گوشی

قیمت تعویض باتری موبایل

امروزه گوشی های موبایل به بخش جدا ناپذیری از زندگی ما تبدیل شده اند به طوری که زندگی بیشتر افراد بدون تلفن همراه مختل می شود. در ۲۰ سال اخیر تلفن های هوشمند توانسته اند بیشترین کاربرد را داشته باشند و نیاز های ما را بر طرف کنند. در ابتدا تنها کاری که می توان با آنها انجام داد برقراری تماس و فرستادن پیامک بود ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و بیشتر شدن نیاز های انسان این حداقل کاریست که از یک تلفن همراه انتظار می رود. موضوع مهم و یکی از دغدغه های شرکت های مختلفی که سازنده تلفن همراه هستند میزان نگه داری شارژ باتری موبایل است. تکنولوژی شارژ کردن گوشی ها در حال تغییر است و انتخاب گوشی با ظرفیت باتری بالا و قوی یکی از معیارهای انتخاب گوشی برای کاربران شده است.

 

 

برند های سازنده های گوشی همواره به دنبال این هستند که باتری هایی با ظرفیت بیشتر و وزن کمتر همراه گوشی های خود وارد بازار کنند. از انواع باتری هایی که امروزه در گوشی ها استفاده می شود باتری‌های لیتیوم‌ یونی (Lithium Ion) و  باتری‌های لیتیوم پلیمری (Lithium Polymer) هستند که توانسته اند نیاز کاربران را تامین کنند. به دلیل نیاز افراد به گوشی ها و سخت افزار های قوی که در گوشی ها به کار برده می شود باتری های لیتیوم یونی که دارای وزن کم و ظرفیت بالایی هستند وارد بازار شدند. این باتری ها دارای طول عمر شارژ و دشارژ ۳۰۰ تا ۵۰۰ چرخه هستند و اگر زود به زود شارژ شوند باعث کم شدن طول عمر باتری می شود و حدود ۱۸ ماه هم ماندگاری دارند.


تولید اولین باتری های لیتیوم یونی توسط شرکت سونی در سال ۱۹۹۱ به صورت سلول استوانه ای صورت گرفت سپس به اشکال مختلف و به صورت کیسه ای با نام لیتیوم پلیمر معرفی شد. قدرت و مقاومت بالایی دارند و بسیار سبک هستند که از ویژگی های مهم این باتری ها حساب می شود. توانایی نگهداری شارژ بالایی دارند و عملکرد دستگاه را تا ۵۰ درصد نسبت به دیگر باتری ها افزایش می دهد.


خرید و تعویض باتری موبایل

اما در هر صورت باطری موبایل طول عمر مشخصی دارد و بعد از تمام شدن این زمان نیاز به تعویض باتری دارد. برخی از باتری ها به راحتی توسط کاربر تعویض می شوند ولی برخی به صورت پرسی بوده و برای تعویض باطری باید متخصص تعمیر موبایل قاب پشتی موبایل را باز کند  و تعویض کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.