قطعات موبایل

تعمیر قطعات گوشی

قطعات موبایل

تعمیر قطعات گوشی

آموزش تعمیرات موبایل

یکی از حرفه هایی که می تواند برای جوانان بسیار با ارزش و پردرآمد باشد تعمیرات موبایل است. تعمیرات موبایل از جمله مشاغلی است که باید علاوه بر علاقه پشتکار بالایی برای یادگیری آن داشت این کار زمان و حوصله ی زیادی را از شما می طلبد بنابراین اگر این ویژگی ها را  در خود می بینید با ما همراه بیاشید تا مراحل آموزش تعمیرات موبایل را برای شما شرح دهیم.



  

با آموزش دیدن در زمینه تعمیرات موبایل می توانید انواع گوشی ها را در کوتاه ترین زمان تعمیر نمایید کافی است آموزشگاه خود را به درستی انتخاب نمایید تا تحت نظر استادکارانی با تجربه این حرفه را آموزش ببینید اگر جزوه کارآموزان و یا تعمیرکاران مبتدی هستید و می خواهید بهترین دوره آموزش تعمیر گوشی  را زیر نظر استادکاران مجرب بگذرانید می توانید به صفحه آموزش تعمیرات موبایل مراجعه کنید تا علاوه بر آشنایی با دوره های آموزشی از قیمت آن ها نیز آگاه شوید.


آموزش تعمیرات موبایل چیست؟

آموزش تعمیرات موبایل به فرآیندی می گویند که طی آن شخص کارآموز با تحلیل، عیب یابی و تعمیر موبایل آشنا و مهارت تعمیرات موبایل را می آموزد. این فرآیند باید فرآیندی مستمر و تحت نظارت یه استادکار باشد. غالب افراد خبره در این کار در قدیم این حرفه را به صورت خودآموز و با آزمون و خطا آموخته اند اما امروزه با توجه به پیچیده شدن گوشی ها و گجت های همراه، بحث تعمیرات و آموزش تعمیرات موبایل به حرفه ای علمی، مشکل و نیازمند به تجربه تبدیل شده است. نگاهی به تاریخچه ی موبایل این امر دور از ذهن نمیداند که تا یکی دو سال آینده، کسی که موبایل ندارد همچون کسی است که دارای معلولیت می باشد و استفاده از گوشی های همراه از استفاده از اعضای بدن بیشتر و به آنها ارجحیت میابد، در نتیجه بحث تعمیرات موبایل به حرفه ای پردرآمد تبدیل خواهد گشت. با توجه به کمی نیروی کار تحصیل کرده و آموزش دیده در زمینه ی تعمیرات موبایل افرادی که بتوانند با علم آموزی و تلاش در این حوزه وارد شوند به تعمیرکاران حرفه ای موبایل در چند سال آینده تبدیل خواهند شد. همچنین به دلیل بیسوادی اکثر خبره های این حرفه، یافتن فردی که هم علم این کار را داشته باشد و هم خودش تعمیرکار خوبی یاشد و هم بتواند با بیان خوب مفاهیم را انتقال دهد مشکل است.


سخت افزار مقدماتی

در دوره ی مقدماتی آموزش تعمیرات سخت افزاری موبایل، با کلیه ی مباحث مربوط با تعمیرات موبایل آشنا خواهید شد. این دوره شامل مباحث پایه ای الکترونیک، آشنایی با قطعات موبایل، آشنایی با مدارهای موبایل، آشنایی با آی سی های موبایل، نقشه خوانی موبایل، مسیر یابی، تعویض سوکت ( سوکت شارژ، سوکت سیم، سوکت هندزفری و … ) تعویض فلت های مختلف، باز و بسته کردن مدل های مختلف گوشی بهمراه قلق ها و نکات اساسی در یافتن روش باز کردن اصولی انواع گوشی، تعویض تاچ و ال سی دی انواع مدل ها، نحوه ی عیب یابی، کار با منبع تغذیه و عیب یابی با منبع، کار با هیتر و هویه و لوپ، تعویض آی سی و بسیاری مباحث دیگر می باشد.


سخت افزار پیشرفته

دوره پیشرفته آموزش تعمیرات موبایل که پیش نیاز آن گذراندن دوره ی مقدماتی و یا آشنایی با مباحث مقدماتی تعمیرات موبایل می باشد، شامل آموزش علمی و اصول  تعویض آی سی های چسبی ( EMMC، CPU و … )، تعویض گلس و تاچ های UV، مسیریابی پیشرفته، ترمیم پایه های کنده شده روی برد، متالیزه کردن برد، سیم کشی های پیشرفته، ساخت و احیای باتری همه مدلها، شابلون زنی آی سی و مباحث تخصصی دیگر می باشد. با گذارندن این دوره غیر ممکنهای تعمیرات موبایل را ممکن سازید. جالب است بدانید بیش از ۸۰ درصد تعمیرکاران حال حاضر کشور در خصوص موارد ارایه شده در این دوره بی اطلاع هستند و تنها کمتر از ۵ درصد از سخت افزار کاران سراسر کشور با توانایی فوق وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.