قطعات موبایل

تعمیر قطعات گوشی

قطعات موبایل

تعمیر قطعات گوشی

قیمت تعویض تاچ و ال سی دی موبایل

تاچ و ال سی دی یکی از اساسی ترین قطعات موبایل می باشد. کلیه ی امکانات یک گوشی توسط ال سی دی آن نمایش داده می شود. همچنین تاچ اصلی ترین ورودی گوشی است که از طریق آن فرمان های کاربر به بخش های مختلف گوشی ارسال می شود. یکی از بیشترین خرابی های گوشی مربوط به شکستگی صفحه نمایش می شود. شایع ترین علت این شکستگی افتادن از دست و شکسته شدن تاچ و ال سی دی موبایل است. اما سوال اینجاست که بهترین مرکز تعمیرات گوشی که در کمترین زمان ال سی را تعویض نماید کجاست؟

 
  
قسمت های تاچ و ال سی دی موبایل

صفحه نمایش یک گوشی از گلس (که خارجی ترین قسمت صفحه نمایش است)، تاچ اسکیرین( دیجیتایزر) ، ال سی دی ( یا همان صفحه نمایش کریستال مایع) و صفحه نور پس زمینه تشکیل شده است.البته توجه داشته باشید که گلس روی ال سی دی با گلس محافظی که کاربران برای جلوگیری از خط و خش روی گوشی نصب می کنید متفاوت است. در اینجا منظور گلسی است که توسط خود شرکت سازنده با دستگاه های تخصصی روی ال سی دی نصب می شود.


تاچ گوشی لایه بعدی صفحه نمایش است که دقیقا زیر گلس نصب می شود. تاچ وظیفه تشخیص انگشت کاربر را دارد. یعنی هرجایی که لمس می کنید توسط تاچ شناسایی می شود. تاچ یک کابل جداگانه دارد که مستقیما به مادربرد گوشی وصل می شود. ال سی دی لایه بعدی می باشد که محتویات گوشی توسط آن به صورت تصویری نشان داده می شود. LCD نیز با یک کابل جداگانه به مادر برد متصل است. گاهی با آسیب به صفحه نمایش فقط گلس گوشی می شکند و تاچ و ال سی دی آسیب نمی بیند که در این صورت فقط تاچ گوشی را تعویض می کنند. البته این امکان برای تمامی گوشی ها وجود ندارد.


لایه آخر صفحه نور پس زمینه گوشی است که به صفحه ال سی دی متصل است. شاید بتوان این قطعه را جزئی از ال سی دی دانست و وظیفه آن تاباندن نور به ال سی دی برای نمایش محتوای آن می باشد. پس اگر صفحه نمایش شما به یکباره خاموش شد پس حتما در این لایه نیز مشکلی وجود دارد. تمامی قطعات نامبرده در یک قاب با نام فریم ال سی دی پرس شده اند و مجموعه ای یکپارچه را به وجود آورده اند. بنابر این شما هروقت بخواهید ال سی پوشی خود را تعویض نمایید، در واقع این ۵ لایه را تعویض کرده اید. البته همانطور که بیان شد می توان فقط گلس را در شرایط خاص تعویض نمود.

انواع تاچ و ال سی دی

تاچ و ال سی دی ها با چند کیفیت در بازار موجود می باشند:

تاچ و ال سی دی کپی

تاچ و ال سی دی اورجینال

تاج و ال سی دی های کپی با نام درجه ۲، فیک و فرعی نیز معروف هستند. قیمت این کیفیت کپی بسیار کمتر از اورجینال می باشد ولی کیفیت آن ها نیز بسیار پایین تر است. علاوه بر این طول عمر تاچ و ال سی دی های کپی حداکثر ۳ ماه می باشد.


تاچ و ال سی های اورجینال خودشان به ۴ دسته تقسیم می شوند:

اولین دسته همانند ال سی دی های اصلی خود گوشی است. این تاچ و ال سی دی ها 100 درصد مانند ال سی دی خود گوشی عمل می کنند.

دسته دوم به تاچ و ال سی دی هایی گفته می شوند که فقط گلس آن ها بر اثر ضربه شکسته شده و لایه های دیگه تاچ و ال سی دی سالم هستند.

 دسته سوم تاچ و ال سی دی هایی هستند که زیر دستگاه می شکنند و یا بعد ساختن آی سی آن ها دچار مشکل می شود. این موارد از نظر شرکت سازنده از رده خارج به حساب می آیند. تاچ و ال سی دی هایی که در هنگام ساخت فلت تاچ و ال سی دی پاره یا دچار مشکل می شود و از نظر شرکت سازنده رد می شوند.

تعویض تاچ و ال سی دی

اگر بر اثر ضربه، افتادن و یا مسائل دیگر صفحه نمایش گوشی شما دچار مشکل و یا شکستگی شود ناچار به تعویض تاچ و ال سی دی دارید. ولی انتخاب مرکزی که قابل اعتماد باشد و از کیفیت اورجینال محصولات استفاده کند راحت نیست. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.